טיפולי שיניים

»

טיפולי שיניים בהריון

מזל טוב את בהריון! תקופה מיוחדת וזהירות יתירה!

תקופת ההריון מתבטאת בתקופה של שינויים בגוף במספר תחומים. אחד מהם הוא בתחום השיניים. גם בתקופה זו חשוב לשמור על בריאות השיניים ולא להזניח, על אף הנטיה לדחות את הכל ל"אחר כך". במרכז אקרמן לרפואת שיניים ממליצים ביותר לדאוג לרפואת שיני האשה, הן לטובתה והן לטובת העובר המתפתח. בצוות המרפאה רופאים מיומנים שבאפשרותם לתת מענה לכל אשה בתקופה מיוחדת זו, ולהדריך אותה בנוגע לשמירת הגינה של הפה.

שמירה על השיניים בזמן הריון

גם בתקופת ההריון, חשוב מאד לשמור על בריאות השיניים. אין זו תקופה של הזנחה ובודאי לא של התעלמות ממצב השיניים. עם זאת משתנה צורת ההתייחסות בהתאם לתקופה הספציפית והטיפול משתנה בהתאם לכך.

יש לזכור שבהשפעת הורמוני ההריון המיועדים לעבות את דופן הרחם לצורך אספקת דם טובה יותר לעובר, מתרחשת התעבות
והתנפחות החניכיים באזורים שקיימת בהם דלקת ולו הקלה ביותר. מצב זה מחייב הקפדה על היגיינה אוראלית תוך צחצוח קפדני, למרות הקושי והבחילות, על מנת לצמצם כמה שיותר את הסיכוי לבצע טיפולי שיניים בהריון.

טיפולי שיניים בהריון – שליש הראשון

בתקופה זו חשוב מאד לבצע טיפולי שיניים בהריון היות ומערכת השיניים עלולה להחלש. מסיבה זו חשוב להיות במעקב אצל רופא השיניים במקרה הצורך ולא לשכוח להמשיך לצחצח שיניים בוקר וערב. גם הסרת אבנית חשובה בתקופה זו כדי לא לגרור דלקת חניכיים בהמשך ההריון.

תקופה זו רגישה יותר ויש להשתדל לא לבצע טיפולי שיניים בהריון שאינם הכרחיים. אם יש צורך בטיפולי שיניים מורכבים יותר כמו סתימות או טיפולי שורש, דוחים אותם לשליש השני.

טיפולי שיניים בהריון – שליש שני

בתקופה זו ניתן לבצע סתימות, ובמקרה הצורך גם טיפולי שורש בהדגשה מיוחדת לשימוש בחומרים שמתאימים לתקופה זו. שלא יהיה בהם סיכון לא לאם ולא לעובר.

נשים רבות סובלות מדלקת חניכיים בתקופה זו ויש להתיעץ עם מומחה חניכיים בהקשר לטיפול.

חשוב להמנע מצילומים שאינם הכרחיים היות והדבר יוצר קרינה מסוכנת, ורק כשאין ברירה עושים זאת.

טיפולי שיניים בהריון – שליש אחרון

תקופה זו מקבילה במידה מסוימת לתקופת השליש הראשון. גם אז נמנעים לעשות טיפולי שיניים בהריון שאינם הכרחיים. הסרת אבנית עדיין חשובה ואין לוותר עליה, כדי למנוע דלקת חניכיים, וכמובן המשך צחצוח ושמירה על הגינה כדי להגיע עם שיניים בריאות אל סיום ההריון המוצלח.

את בהריון וזקוקה לטיפולי שיניים? פני למרפאתו של ד"ר אקרמן מרפאות שיניים וקבלי הדרכה מדוקדקת עבורך בלבד!

טלפון: 02-6782788
פקס: