יישור שיניים פנימי - בשביל החיוך שלך - מרכז אקרמן לרפואת שיניים
יישור שיניים פנימי

יישור שיניים פנימי – בשביל החיוך שלך

יישור שיניים הוא טיפול אורתודנטי שכיח אותו מבצעים בגילאים שונים. העשור האחרון (ובמיוחד בתקופת הקורונה) מאופיין באנשים מבוגרים שבוחרים לבצע יישור שיניים כדי להגשים חלום ישן. הגשמת החלום של אנשים מבוגרים מתאפשרת בעיקר משום השיטות המתקדמות ביניהם יישור שיניים פנימי. אז מהי השיטה המקובלת? כיצד מבצעים יישור פנימי, כמה עולה הטיפול ומי יכול לבצע אותו? זאת ועוד בחלק הבא של הכיתוב.

השינוי מתחיל מכאן

חשבתם לבצע יישור שיניים ואתם מתלבטים בעיקר משום שהגשר מפריע לחיוך שלכם? אתם מתביישים לחייך עם ברזלים כסופים שמאפיינים את גיל ההתבגרות? הגעתם למקום הנכון שישנה לכם את החיים באופן חד משמעי! יישור השיניים הפנימי הפך בעת האחרונה לטיפול אורתודנטי פופולארי אותו מבקשים רבים לבצע ובעיקר משום ההצלחה המסחררת שלו. השם המקצועי של היישור הפנימי הוא יישור לינגואלי ובמילים פשוטות יותר, זהו גשר אותו מתקינים בחלק הפנימי של השיניים, כך שלא ניתן לראות שיש גשר על השיניים. עצם העובדה שהגשר בלתי נראה, יכולים רבים לבצע את היישור באופן פרטי מבלי שיבחינו בכך.

כך זה עובד הלכה למעשה

אצל כל אדם מחוברות השיניים לעצם ולחניכיים באמצעות סיבים דקיקים. על מנת לגרום לתזוזה של השיניים יש לנתק חלק מהסיבים ואת זה אפשר למשש באמצעות יצירת לחץ על השן. לא פעם ניתוק הסיבים יגרמו לאדם לחוש תחושת בהלה שהשיניים בפיו מתנדנדות אך המציאות היא אחרת, ניתוק הסיבים הוא מצב זמני ותוך זמן קצוב השיניים יחזרו למצבם היציב ולא יגרם להם נזק אלא להיפך, הם יצליחו להתיישר ולהשוות לכם את המראה המיוחל.

יישור שיניים פנימי עלול לגרום לאי נוחות – אתם עלולים לחוש רגישות יתרה בשיניים המיושרות ואף להתקשות באכילה. חשוב לזכור כי התחושות הללו מאפיינות לרוב את הימים הראשונים (לאחר התקנת המכשור) ולאחר מספר ימים תחזרו לנהל שגרת יום רגילה. תקופת יישיר השיניים משתנה מאדם לאדם ויש מי ששנה תספיק לו ליישור השיניים ואילו אחרים יאלצו להמשיך מספר חודשים על מנת להגיע לתוצאות הרצויות עם הסתייגות – לעיתים התוצאה לא תהיה בדיוק כפי שציפיתם משום שהכוחות המופעלים במהלך האכילה / הלעיסה, עלולים לגרום לתזוזה של השיניים (לאחר הורדת הגשר). כדי להימנע מתזוזה זו, יעדיף הרופא המטפל להמשיך טיפול באמצעות קיבוע פנימי של השיניים, קיבוע שימשך תקופה מוגדרת לשיקול דעתו.

כיצד מתבצע הליך היישור הפנימי?

יישור שיניים פנימי מתבצע על ידי הרופא המטפל במספר שלבים ביניהם: הכנת תבנית אותה שולח הרופא למעבדה. במעבדה מייצרים את המיישר בהתאמה מושלמת לחלק האחורי של השיניים ובשלב הבא מדביק הרופא המטפל את המיישר הפנימי על גבי השיניים שלכם באמצעות דבק ייחודי. לאחר הדבקת המיישר הרופא יבקש מכם להגיע (לרוב כל חודש בממוצע) לביקורת, במהלכה יבצע התאמות (הדיוקים / כיוונים) של המיישר. שימו לב כי במהלך הטיפול עליכם להקפיד ולנקות את השיניים שלכם באופן קבוע ותדיר וזאת כדי לשמור על השיניים ועל היגיינת הפה בצורה המקסימאלית.

למי מתאים יישור השיניים הפנימי

כפי שצוין לעיל, יישור שיניים מתאים לכל אדם ובכל גיל, אך הלכה למעשה ומשום שעלות היישור הפנימי יקר יותר, נוהגים לבצע אותו בעיקר האוכלוסייה המבוגרת שמבקשת להצניע את ההליך ולבצע אותו בפרטיות. יישור שיניים אפשרי בכל גיל ומה שמונע מהאוכלוסייה הבוגרת יותר לבצע את היישור היא דווקא הבושה / האי נעימות להסתובב עם גשר על השיניים.

יישור שיניים יתרונות

הסיבות האסתטיות – רבים ובעיקר המבוגרים יותר, חשים אי נוחות עצם העובדה שהשיניים שלהם לא ישרות, עקומות, בעלות רווחים ועוד. מרבית מהם יעדיפו לא לחייך או יחייכו שידם מסתירה את החיוך. יישור שיניים מאפשר לכל אדם להעלות את הביטחון וליהנות ממראה ראוי.

בריאות – כשמדברים על יישור שיניים נוהגים לחשוב בעיקר על המראה אך שימו לב כי ליישור השיניים יש גם יתרון בריאותי, שיניים עקומות צוברות לכלוך רב שקשה להוציא וכתוצאה מכך ההיגיינה אינה בשיאה בלשון המעטה והנזקים בטווח הארוך הם רבים. עתידה להצטבר אבן הגורמת לדלקת, לעששת ואף לטיפולי שורש מיותרים שניתן למנוע.

לסיכום – יישור השיניים חשוב גם למראה אך גם לבריאות השן.

קראו גם על: שתלים לשיניים בירושלים

דילוג לתוכן